
characters are, such as how in John Godbers Bouncers each of the four main.

Sonuç olarak bu “yeni” tiyatronun “eylemsel kamusallık” ile tanımlanabilecek bir kamusal alan oluşturduğu ve bu kamusal alanda geçmişleri çok farklı olan bireylerin (şu an için kentli orta sınıflara mahsus olmakla birlikte) birbirleriyle ve birbirlerinin hikayeleri ile ilişkilenebildiği anlaşılmıştır. The events of a theater play 1 must be performed in real time and in the. Araştırma büyük ölçüde mekansal analizden mülakatlara uzanan uzun soluklu ve derin alan çalışmasına dayanır, destekleyici materyalin ise büyük ölçüde gazeteler ve websitelerinden gelmektedir.

Türkçe Özet: Bu tez Türkiye’deki özellikle 2005’ten sonra bilinen tiyatro yapma tarzlarından black-box sahne, yeni metinler (çeviri ya da yerli yazım), deneysel dramaturji ve yeni oyunculuk teknikleri ile ayrışan alternatif tiyatro alanını inceler. The conclusions reached were that this “new” form of theater created a significant public sphere based on tools of “performative publicness” in which different groups from various backgrounds (though being limited by class to an extent for now) can have contact with each other and their stories. The research was based primarily on long-running and deep field analysis varying from spatial analysis to interviews where the supplementary material is mostly collected from newspapers and websites. This thesis looks at the alternative theater field in Turkey especially after mid 2000s which is separated from conventional theater making styles by the usage of blackbox stages, new texts (translated or locally written), experimental dramaturgies and new acting techniques.
